Wednesday, 22 February 2012

selesai jgk aku remove orgg <_> sorry ~
biarr lahh ape yg org nk ckp ,,
dose ape yg kite dh wt,, n ape2 pon jelah,,kite trime jelaa ,,tkpyhh nk suruh2 orgg taubat klau diri tu msih lg tk taubat,, ,. tkpyhh nk ckp2 org laen dh ,,cube berfikiran dgn care yg lebihh matangg lagi lahh ,,,jage diri sendiri,, tengokk diri sndiri tu betol2 dulu,baru nk ckp orangg .. jgn berckp tnpe brfikir.. jgn ekot org sgt,, jgn cemburu sgt dgn seseorang,, fkir dulu sebelum nk ngate seseorangg~~

Monday, 20 February 2012

aku gemokk:))

bukti aku debab:))))muke aku bulatt ,, lalalalaalalalaa(。◕‿◕。)



kisahh benar:((


Kisah Benar : "Abang,tunggu mak di syurga ya"
Hargai & sayangi org2 disekeliling kita sementara mereka masih bernyawa.....
Dan terima kasih kepada penulis & saya share untuk semua moga ketabahan mereka mampu membuatkan yang lain semua hargai apa yang ada di depan mata....................Terima
Kasih sekali lagi.....

Kisah Benar : "Abang,tunggu mak di syurga ya"
Mak pandang jenazah abang yang terbaring kaku. Walaupun muka sembap, perut membusung, namun mak nampak ketenangan pada wajah abang.
Mak ambil pisau. Mak potong baju-T yang tersarung pada tubuh abang, baju terkahir yang abang pakai, Mak terpaksa potong kerana kerana baju itu tidak muat untuk melalui perut abang yang 'buncit'.
Tapi, mak akan simpan baju itu. Mak tak cuci, sesekali boleh mak cium baju itu, sekadar pengubat rindu di hati. Kemudian abah kendong tubuh abang ke pangkin yang telah disediakan. Lalu abah dan mak mendikan jenazah abang. Hanya kami berdua. Mak tak mahu orang lain. Biar tangan abah dan mak yang menjiruskanair buat kali terakhir pada tubuh kecil abang.
Mak nampak anak mata abah, berkaca-kaca, setitis dua air matanya tumpah, mengalir di pipi, tapi cepat-cepat abah sapu dengan lengan sasanya.
"Bang, jangan menangis. Kita selesaikan hingga ke titisan terkahir," begitulah kata mak pada abah.
Setelah abang dimandikan, mak bantu abah kapankan jenazah abang. Pun hanya kami berdua juga. biar tangan kami saja yang memakai dan membalutkan kain terakhir pada tubuh abang.
"Kakak, jangan menangis. tak baik buat abang macam tu!"
Itu pesan mak semasa kakak-kakak mahu mengucup dahi abang buat kali terakhir. Abah pula selepas mengucup dahi abang, cepat-cepat abah menjauh memalingkan muka.
Mak nampak air mata abah berjuntaian membasahi pipi. Dan buat kali terakhir itu juga, mak usap dahi abang. Mak senyum, lantas kucup dahi abang.
Mak bisikkan: "Abang tunggu mak di syurga ya!"
Akhirnya, wajah abang 'ditutup'. Kami sembahyangkan abang buat kali terakhir. Ramai betul jemaah yang turut serta. Setelah itu, kami bawa abang ke tanah perkuburan.
Abah masuk ke dalam liang lahad untuk menyambut jenazah abang. Alhamdulillah, semua kerja dipermudahkan. Abang sudah selamat di sana .
Bertubi-tubi mak terima ucapan takziah daripada tetamu yang datang. Abang nak tahu, ada satu soalan yang mereka tanyakan pada mak.
Soalan itu asyik terngiang-ngiang di telinga mak. Tanya mereka: "Kakak uruskan jenazah anak kandung sendiri, tapi setitis air mata tak jatuh ke pipi? Kenapa kakak tidak menangis?" Itulah soalan mereka.
Mereka hairan kenapa mak tidak menangis, sebaliknya bibir mak tidak lekang dengan senyuman. Kenapa mak masih mampu tersenyum di saat memangku sekujur tubuh yang pernah berada dalam rahim mak dulu?
Petang itu, mak duduk di satu sudut di ruang tamu rumah. Mak terfikir tentang soalan mereka itu. Mak tak tahu nak jawab macam mana. Kemudian, mak nampak sebuah diari di atas para di sudut ruang tamu.
Lantas mak capai diari kecil itu. Di dalamnya tercatat peristiwa yang berlaku sepanjang empat tahun dua bulan mak membesarkan abang.
Mak selak helaian demi helaian paparan kertas dalam diari yang sedikit usang itu. Aduh! Banyak sungguh memori yang tercatat di dalamnya.
Membacanya bagaikan meruntun jiwa mak kembali mengenangkan perjalanan derita abang sejak lahir hingga menghembuskan nafas terakhir.
Mata mak terpaku pada catatan peristiwa lebih kurang tiga bulan sebelum abang pergi. Mak rasa, di sinilah terkandung jawapan yang mak cari-cari.
Jawapan untuk soalan yang mereka tanya kenapa mak tidak menangis? Mak akan bacakan sedikit rentetan diari ini supaya mereka tahu kenapa mak tidak menangis, sayang.
Januari 2011- Perut abang semakin membusung kerana hati membengkak. kata doktor, semua organ dalaman abang sudah rosak,sudah 'reput'. Tak boleh diselamatkan lagi. Tidak mengapa. Hati mak berkata, cukuplah! Tidak akan ada lagi pembedahan untuk abang.
26 Februari 2011- Hari ini ulang tahun ke-4 abang. Dua hari sebelum itu, mak tanya, abang nak kek apa? Abang jawab, nak kek lori sampah!
Hah Hah.. Tergelak mak.Abang suka sangat melihat lori sampah yang lalu setiap pagi depan rumah. Sebab itu abang nak kek bentuk lori sampah,
Puas mak dan abah melilau sekitar Kuala Lumpur , tapi tak jumpa kek macam tu. Tak ada yang sanggup buat kek macam yang abang minta.
Mak kecewa! Selama ini, mak tunaikan apa saja permintaan abang, tapi kali ini mak gagal. Mak belikan kek coklat strawberi sebagai pengganti.
Dengan perut membusung, dada berombak kerana sukar bernafas, abang masih tersenyum dan nampak ceria melayan rakan-rakan yang datang, sama-sama menyanyikan lagu hari jadi abang. Dan ketika itu, hati mak sudah terdetik, mungkin ini hari jadi abang yang terakhir.
7 Mac 2011- Keadaan abang makin kritikal. Perut abang semakin besar. Abang tak mampu nak bergerak, lebih banyak terbaring dan asyik sesak nafas. Mak tak tahan lihat keadaan abang.
Mak bawa abang ke IJN, rumah 'kedua' abang sepanjang tempoh hayat abang. Kata doktor, tiada apa yang boleh dilakukan lagi.
Abang hanya menanti waktu. mak angguk perlahan. Mak redha. Dalam hati mak juga sudah berkata, masa abang tidak lama lagi.
Para ibu di wad tersebut asyik bertanya pada mak, macam mana dengan abang? Mak jawab: "InsyaAllah, abang akan sihat!"
Mak terpaksa cakap begitu pada mereka, sebab mak tak mahumereka semua lemah semangat jika mereka tahu abang sudah tiada harapan lagi.
Mereka pun sama, masing-masing bertarung dengan ujian apabila anak yang dikasihi ditimpa penyakit. jadi biarlah jawapan yang mak beri itu kedengaran manis pada telinga mereka. Pahitnya, biarlah mak sendiri telan.
13 Mac 2011- Hari Ahad. Mak pinta kebenaran doktor untuk bawa abang pulang kerumah . Doktor izinkan. Biarlah abang habiskan waktu-waktu terakhir bersama keluarga. Dan di saat-saat akhir ini, mak mahu tunaikan apa saja permintaan abang.
Di rumah, setiap hari mak akan tanya: "Abang nak apa harini?"
Mak masih ingat pada suatu pagi, abang menjawab: "Mak, abang nak naik kereta bomba!"
Mak termenung dengar permintaan abang. Bila abah pulang ke rumah, terus mak ajak abah keluar. Abah tanya pergi mana? Mak jawab: "Balai bomba!"
Sampai di situ, mak minta izin pegawai bomba. Mak kata, abang teringin nak merasa naik ke dalam trak bomba. Pegawai itu garu-garu kepala, kemudiannya menggeleng-gelengkan kepala.
Belum sempat pegawai bomba itu menjawab, lantas mak tarik baju abang ke paras dada. Separuh berbisik, mak beritahu pegawai itu: "Encik, ini anak bongsu saya dan hanya menanti masa untuk 'pergi'! Benarkan saya tunaikan impian terakhirnya ini!"
Bila lihat perut abang yang buncit dan dada dipenuhi kesan parut dan jahitan, pegawai itu tak tunggu lama. Terus diacapainya kunci, dibuka pintu salah satu trak bomba itu.
Dia dukung abang, letakkan ke atas tempat duduk bahagian pemandu. Abang nampak gembiru sangat biarpun cuma 15 minit abang di dalam trak itu. Abang tak perasan, mak palingkan muka lima saat. Sekadar mahu mengelap titisan air mata yang mula bertakung.
Hari lain, mak tanya lagi: "Abang nak apa?"
Abang jawab: "Abang nak naik lori sampah!"
Mak dukung abang, tunggu depan rumah. Bila lori sampah lalu pagi itu menjalankan rutinnya mengutip sampah, Mak tahan lori itu.
"Encik, anak saya teringin naik lori ni. Boleh izinkan sebentar?"
Pekerja itu tertawa mendengar kata-kata mak. Kemudian, mak angkat baju abang dan beritahu perkara sama. Berubah mimik wajah mereka.
Segera mereka angkat abang, letakkan di tempat duduk pemandu. Ada antara pekerja itu yang memalingkan muka, tak sangup lihat abang lama-lama. Sedih agaknya.
Begitulah seterusnya. Setiap hari, mak akan tanya pertanyaan yang sama. Abang kalau nak tengok gajah, mak bawa abang pergi zoo. Walaupun abang tak larat jalan, tak apa. Mak dan abah tidak kisah, kami silih berganti dukung abang.
Abang kata nak tengok burung, mak bawa ke taman burung. Abang kata nak main permainan robot, mak bawa ke kompleks beli-belah yang ada permainan seperti itu. Ke mana saja abang nak peri,semuanya mak tunaikan!
Setiap hari juga mak tanya abang nak makan apa. Macam-macam abang teringin nak makan. Martabak, nasi paprik, milo ais, cendol, air tebu, air bandung, rojak dan macam-macam lagi, semuanya mak tunaikanwalaupun makanan itu abang pinta pada pukul 3.00 pagi!
Apa saja yang teringin oleh tekak abang, semua mak cari walaupun abang sekadar menjamahnya sesudu dua. Apa saja abang pinta, kami tunaikan.
Mak tahu, mak faham, masa abang bersama mak dan abah semakin suntuk!
27 Mac 2011- Abang semakin kritikal! Nak bercakap pun terlalu lemah, apatah lagi untuk bergerak. Mata kuyu, hanya terbaringsambil memeluk Aina, anak patung kesayangan abang. Mak ajak abah bawa abang ke hospital.
"Kali ini kita bawa abang ke IJN, tapi kita mungkin akan keluar dengan tubuh abang yang sudah tidak bernafas!"
Itu kata-kata mak pada abah sebelum bertolak ke IJN. Mak mahu abah bersedia dan redha jika apa-apa berlaku. Sampai di IJN, abang terus ditempatkan di wad khas untuk pesakit kritikal.
5 April 2011- Mak telefon sekolah asrama kakak yang sulung di Seremban. Mak minta pelepasan daripada cikgu untuk benarkan kakak pulang.
"Adik tenat. Saya mahu kakak-kakaknya berada di sampingnya pada saat terakhir!"
Itu kata-kata mak pada cikgu dan akak diizinkan pulang pada hari ini. Kemudian, Dr. Adura. , doktor yang sinonim merawat abang datang melawat.
Mak memang rajin bercerita dengan Dr. Adura. Kebetulan mak ceritakan yang mak terkilantak dapat tunaikan permintaan abang mahukan kek berbentuk lori sampah.
7 April 2011% Pagi ini Dr. Adura datang melawat abang. Kemudian Dr. Adura beritahu ada surprise untuk abang tengah hari ini.
Rupa-rupanya, tengah hari itu datang tetamu yang juga rakan-rakan alam maya Dr. Adura membawa kek lori yang abang mahukan sebelum ini.
Ada dua kek mereka bawa. Mak tak sanka, Dr Adura tulis di dalam blognya kisah abang dan ramai yang mahu menyediakan kek yang abang pinta.
Sekali lagi, para tetamu bersama jururawat dan doktor menyanyikan lagu selamat ulang tahun untuk abang. Tapi abang kurang ceria, wajah abang tampak letih dan nafas abang turun naik.
8 April 2011- Tengah hari ini, masih ada lagi tetamu datang membawa kek berbentuk lori warna pink untuk abang. Tapi abang sekadar lemah. Abang sekadar terbaringmerenung kek itu.
Malam itu, semasa jururawat mengambil tekanan darah abang, bacaanya meningkat naik. Tapi hati mak dapat rasakan abang sekadar mahu meredakan keresahan hati mak. Malam itu, hanya mak berdua dengan abang di dalam bilik.
Mak pandang sayu wajah abang yang semakin lesu dan pucat. Mak duduk di sebelah abang, mak peluk dan usap rambut abang. Mak menangis teresak-esak bagai anak kecil.
Dalam tangis itu, mak katakan pada abang: "Mak tahu abang nak senangkan hati mak. Abang tak perlu buat macam tu. Mak tahu abang nak pergi.
"Jangan tahan-tahan abang. Pergilah. Mak sudah sedia. Mak redha segalanya. Mak puas dapat sempurnakan apa saja hajat yang abang pinta. Mak juga bangga kerana Allah hadirkan abang dalam hidup mak walaupun seketika!"
Abang hanya diam, memandang mak dengan pandangan lesu. Dan ketika itu mak menangis sepuas-puasnya. Dan mak berjanji tidak akan menangis lagi selepas itu! Ya, mak tidak akan menangis lagi biarpun abang sudah tiada lagi di dunia
Abang pada tahun 2007.
9 April 2011- Pagi itu mak pesan pada abah agar bawa semua anak-anak datang ke hospital. Masa abang dah dekat sangat. Mak lihat abang dah kritikal. Wajah abang sudah tampak biru, lebam! Dada berombak, tercungap-cungap menarik nafas.
Abang dah tak mampu bercakap lagi sejak malam tadi. Makan minum pun tak mahu. Pakul 8.00 pagi, abah dan kakak sampai.
Mak suruh kak long bacakan Yaasin di sebelah abang. Mak suruh abah baca juga, tapi bacaan abah tersekat-sekat kerana cuba menahan tangisnya.
Pukul 3.00 petang, abang makin lesu. Lantas mak ajak abang keluar berjalan-jalan.
"Abang, nak tengok matahari tak? Jom kita turun kantin minum sambil tengok matahari!"
Abang hanya mengangguk lemah. Mak dukung abang dan kita satu keluarga turun ke kantin. Abang mahu minum air coklat. Tapi abang hanya minum seteguk. Kemudian, abang lentukkan kepala pada bahu mak.
"Abang, tu tengok kat luar tu? nampak taj sinar matahari tu? Cantikkan?"
Mak tunjuk pada abang sinar matahari yang kelihatan di celah-celah rintik hujan yang turun waktu itu.
Abang angkat kepala melihat ke arah matahari itu. kemudian, abang menguap.
"Abang ngantuk!" Itu kata abang dan kemudian abang terlentuk semula pada bahu mak.
Tiba-tiba jantung mak berdegup kencang.
"Bang, jom naik. Abang nak 'tidur'! Mak terus ajak abah dan kakak naik semula ke wad walaupun mereka belum sempat jamah makanan di atas meja."
Mak tahu, masa abang sudah hampir tiba!
Sampai di wad, mak baringkan abang atas katil. Dan abang terus merintih dalam nada yang lemah: "Makkk..sakit perut..!"
Dan abang terus memanggil: "Makkkkk!". Suara abang perlahan dan amat sayu bunyinya. Lantas mak letak tapak tangan mak atas dahi abang.
"Abang, hari ini, waktu ini, mak redhakan abang pergi. Mak halalkan segala makan minum abang. Mak halalkan air susu mak untuk abang. Pergilah abang. Mak izinkan abang pergi!"
Mak ucapkan kata-kata itu sambil merenung jauh ke dalammata abang yang semakin kuyu. Saat abang sedang nazak itu, mak panggil kakak-kakak agar mengucup abang selagi abang masih bernafas. Mereka kucup pipi abang bertalu-talu dan mula meraung dan menangis.
"Kakak! kalau kamu semua nak menangis, keluar dari bilik ini. Mak tak mahu abang dengar kamu menangis! Jangan seksa abang dengan tangisan kamu!"
Mak marah mereka buat begitu pada abang. Mak tak mahu abang lihat kami menangisi pemergian abang. Mak tahu, abang akan jadi lebih sedih dan berat hati untuk pergi bila melihat kami menangis di saat akhir sakaratulmaut menjemput abang.
Mak tak mahu tambahkan lagi kesedihan abang untuk meninggalkan kami. Abah pula hanya berdiri di penjuru bilik, meraup wajah menahan suara tangisannya.
Jururawat yang ada dalam bilik juga menangis, mak suruh jururawat keluar dan tutup tirai bilik itu. Mak tak mahu orang luar lihat. Mak tak mahu ada orang menangis di saat abang akan pergi. Setitis dua mengalir juga air mata mak. Tapi mak masih mampu tersenyum.
"Pergilah abang. Mak izinkan. Mak izinkan.. pergilah..!" Dan perlahan-lahan mata abang yang layu tertutup rapat, genggaman tangan abang pada jari mak semakin lemah dan akhirnya terlepas...
Pukul 3.50 petang, akhirnya abang meninggalkan dunia fana ini. Innalillah... Mak kucup dahi abang. Mak bisikkan di telinga abang: "Tenanglah abang disana. Suatu hari nanti, mak juga pasti akan turuti jejak abang. Abang... tunggu mak di sana ya! Di syurga!"
Abang, sekarang mak dah dapat jawapanyya. Mengapa mak tidak menangis?
Pertama, abang telah di takdirkan menjadi ahli syurga yang akan membantu mak di sana nanti.
Kedua, apa saja keinginan abang semasa hayat abang telah mak tunaikan. Tiada lagi rasa terkilan di hati mak.
Ketiga, segala hutang sebagai seorang ibu telah mak langsaikan semasa hayat abang. Mak telah sunatkan dan buat akikah untuk abang.
Keempat, mak telah menjalankan tanggungjawab sepenuhnya, sentiasa berada di sisi abang dan menggembirakan abang setiap saat dan waktu.
Kelima, mak rasa istimewa dipilih Allah untuk mendapat anak seperti abang. Mak jadi 'kaya' dengan kehadiran abang. Kaya kesabaran, kaya tawadhuk, kaya keredhaan , kaya keimanan, kaya kawan, kaya ilmu, dan kaya pengetahuan.
Mak telah beri segalan-galanya melebihi 100% untuk abang. Mak telah beri yang terbaik dan mak telah berusaha hingga ke garisan penamat. Sebab itu mak tak perlu menangis lagi.
Abang.. biarpun kini hidup mak dan abah terasa sunyi dan kosong tanpa abang ta[i... mak akan sentiasa tersenyum mengenangkan saat-saat terindah kehadiran abang dalam hidup kami biarpun cuma sebentar.
Abang dalam kisah ini adalah adik Iqbal Fahreen Hamdan, anak bongsu daripada lima beradik. Abang masuk hospital seawal usia dua minggu akibat menghidapi lima jenis kompilasi jantung termasuklah kekurangan injap, jantung berlubang dan saluran sempit. Abang telah menjalani pelbagai siri pembedahan seawal usia dua bulan dan ada antara pembedahan seawal usai dua bulan dan ada antara pembedahannya gagal, malah abang pernah disahkan 'mati' apabila jantungnya berhenti berdenyut. Walaupun pada awalnya doktor mengjangkakan hayat abang tidka lama selepas lahir ke dunia, namun ternyata anak kecil ini mampu bertahan sehingga usia empat tahun untuk meninggalkan kenangan terindah dalam hidup Jamilah (ibu) dan Hamdan (bapa).

p\s: copy paste

peningpenigg

letihh~peninggg
huii .. keje khusus daa strt kne wt , adoii ,, memg pyhh arhh ,, mlass toll larhh nk wt .. kangg law tk wat  tk de mrkah lak...tp slmat arhh ckguu bg wt yg senangg , law yg sushh memg terokk lahh,.___~KERUSI KANAK-KANAK..__~~ haha , senangg sgt2 an ,, amex papan ,,amex paku buatt arhhh ,, ape sush nye , lalalalaalalaaa ,,...

Sunday, 19 February 2012

macam-macam

hyiee :) hmmmm . aku tak tahu nak cerita ape nie. btw, aku happy sangat coz, sekarng aku dah ade blogg. hohoho -_^ bangge jap.dah lame aku tunggu nak buat blog kan,tak boleh boleh jugak .okayy la,aku maen tekan jew , taw2  nye jadi ,, itu je kot aku nak story dekat korang.bongokk kn aku ,, dh bpe hari kai blog, bru skng nk ckp sal bnde niy , heh ,, ko kesahh ape ??diam lahh ,,..
--->>>tengokk muke blurrr syokk sendiri,maen editt je:))


fipper:)

haii ,. dh bpe jam tk updte blogg .. bosan lahh , asyikk hadap bnde yg same jew ,.
ok ,startt cite sal ak gn sperman ak tghri td..
aku::b... teman an owgg kuaa jp .. nk beli sesuatuu ,,
dye::bile??
aku::sekarangg lahh ,,, 
dye:: lg 5 minitt b sampaii .
aku::ok b ....


ni  lahh bnde yg aku belii ,, hahahahaa ,, tp dye tk tw yg aku beli bnde niy ,, aku cept2 simpan at dlm begg aku yg tk brape lawaa tuhh ,, haha ..





PASNI AKU NAK BELI YG NI PULAKK--->>







kasott aku ptuss scare tibe2 ,, bab tuh lahh aku beli sliper ni ,, sliper ni jew murahh ,wakakaka !!Kome nk ckp aku batak fipper?? mampozz lah ,, wet aku kan?? bukn wet kome ,, alahaiii ,, tk mhal sgt unn ,, rm7.90!!okeyhh . tkpyhh yg orie2 ,, pkai at kaki kome jgk , bukn at muke :)) orgg tk pndangg kaki kome ponn ,, yg pasti kaki kome berkasutt ,.







Friday, 17 February 2012

sesaat kami gilaa ^_^

sesaat kaw dtang,,sesaat kaw hilang,kemunculan dirimu,menggilakan aku !!!!hahahaha:////








i,m here

siapa nak dikecewakan ?! Kita tak minta pun untuk dikecewakan . tapi kita sering kali dikecewakan . hmm..adoii




PATAH SERIBU BY SHILA AMZAH .


Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku

Pergilah…

:))

ok tghri nieyh bngun tdo bosan gila ^_^ taktau nk wt ape lah , usha hp takde spe nk txt or kol. ksong je hpon tu . mne bf ak ? owh ,hah , dye keje,lupe plak ..


otak untuk sayang dan benci sebelah sebelah je
jadi boleh sayang dan juga boleh membenci
sebab tu orang dulu-dulu kata
"jangan benci sangat nanti jatuh sayang"
dan
"jangan sayang sangat nanti boleh jadi benci"
teori orang-orang yang dah lama hidup kat dunia ni.
Layan kan aje.



senang nak buat orang benci kita
tapi susah nak buat orang sayang kita
lagi-lagi nak buat orang setia.

Pernah kau hargai orang yang sayang kau?
dan dalam masa yang sama kau selalu sakitkan hati dia?
you are a dumb person, if , kau rasa
buat orang 'hurt' tu tak ada apa-apa
padahal orang tu dah kemain la nak jaga hati kau
ikut kata-kata kau
korbankan apa dia nak sebab kau
tak nak kau bising
tak nak kau rasa tak penting
taknak kau susah semua
tapi end-up kau buat dia 'hurt' juga
paling teruk bila kau kata dia pula yang salah
terang-terang kau yang buat dia
tapi yang peliknya
semua orang macam diam je
iyakan aje apa kau buat
makin galak lah kau rasa kau je betul kalau macam tu kan.
Sungguh aku tak faham.
'Terima kasih' la pada orang-orang sekeliling kau. (-_-")

jgn nak bangge sangat ,,,

• Jgn bangga berkulit putih kerana kulit terakhir kita = TANAH LIAT
• Jgn bangga dgn rumah bagus dan besar kerana rumah terakhir kita = KUBUR
• Jgn bangga dgn baju bagus kerana baju terakhir kita = KAIN KAFAN
• Jgn bangga dgn kereta & motor bsr, krn kenderaan kita yg terakhir = KERANDA
• Jgn bangga dgn Minyak wangi berjenama, krn wangian kita terakhir = Kapur barus


Siapa terasa padan muka... kalau tak terasa tu muhasabah la diri...('',)


Gua baca pun ada terasa dan terus berfikir sejenak gak..,mudah-mudahan gua takda la berperasaan macam nak bangga dengan apa-apa yang ada


Kekadang ni ada orang hati dia hitam betul..apa orang tegur semua tak boleh dan rasa dia sahaja yang betul. Itu pentingnya sebelum tidur muhasabah la diri ek..dan maafkan semua orang yang pernah buat salah dengan kita baru la hati kita tenang yer dak..?


"Semiskin-miskin orang ialah orang yang kekurangan adab dan budi pekerti"


Akhir kata

Jangan la bangga dengan blog kita, kerana........................(sambung la sendiri)
hahahahhaahahahaaa,,.

!!!!!


 

awk tngk la nanty.sy sbr dgn setiap ape awk buat.
awk mrh sy sesuka hati.
bile awk nk awk cari.
awk buat la ape awk nk buat...
sy sakit awk gelak..
awk buat la...
naty ape yg jd kt sy...
jd kt awk pulak..
sy nk gelak puas2....
teguling2 mcm tenggiling..
sbb skenya hati sy..
bile awk rase sakit mcm sy.

hehehe

hhmm.....adew soalan ni.....ape awak rase bile kne mrah ngn pakwe? ? ?...dpn owg ramai plak tu....kt psar raya.......hbis smue owg tengok awk.....(nk wt ape time tu).....hahh ,, klau aku  memangg dh segan gilerr lahh ~~~......

KETIAW~_^^

harrgghhh !
kenyang gler aku kwn ktiaw. .
rse mcm nk mletop jew perot nie ..
somebody can help me ?
nk transfer mkanan nie sket kt korg bleh?
nk x ? hehe . .
ade x ke org mati kkenyangan ?
jht kn aku, x brsyukur... haihhh . .haha da x tau nk mrepek ape lg . .
aku nk g wat bnde yg cikgu aisyaa aku suh wat, :)) . .
smua da memanggil2 . .
hihi bye~


terima kasih sudi luangkan masa :)


ape dh jadi weyhh !!

ape hal kaw  babi sgtt hah!! bajett bagusss sgt ,,law kaw tuh perfct sgt2 tkpe laa jgk,, pdhal kaw pon same jew ,, mlut cm tutt jew , arghhhhh ,! WHATEVER lahh kawan,,eee,, !! aku palingg tak suke laa org yg suke msuk campooo hal aku,,, suke aty aku lahh nkwt ape pon,,,
- JGN LAA CHAT/INBOX AKU KALAU SETAKAT NAK CAKAP BENDA Yg BUAD AKU MARAH
- TAK PAYAH NAK CAKAP LUCAH2 BAGAI , KALAU NAK SGT . jgn kat aku :)
- TAKSUKA ORANG SOMBONG BAGAI
- KAWAN SEBAB IKHLAS BUKAN SEBAB POPULARITI
- JADI DIRI SENDIRI ITU PENTING LAA :)
- JGN LA TAIP SHORTFORM BAGAI SAYANG, saket LIDAH AKU !
- AKU SAYANG KAW , KALAU KAW SAYANG AKU :) SO , SAYANG AKU TAK ? ♥ ♥ ♥
- - KALAU DA ADD TU , PANDAI LA TEGUR . KALAU AKU ADD , AKU TEGUR LAA :)
- PAKAI LAA muke sendiri ♥  , TUHAN DA JADIKAN HAMBANYA CANTIK / KACAK LAGI , HARGAI LAA :) TAK PAYAH NAK COPYPIG :)
HEREE <----- I GIVE YOU MY MIDDLE FINGER :) ♥sy akui sy mmg manje .susah memahami seseorang ,panas baran tpy kejap je baek ..hihi dan msty dpt ap yg sy nak :)so tak heran da klu kau nak blah dri idup akuh..
klu kau tak tahan dgn peragai aku lagi GO TO HELL LA !



Thursday, 16 February 2012

apepontakboleh

HELOO awakawakawak ,,..
oke dah ,, arini ari jumaat ,, cm biase la kn ,, pgi td bce yasin at skolaa,, aku trmbat msuk skolaa lg ,, mcm biase lahh  ,, ade aje brang yg tertinggl  ,, aku kol mk ak dgn cepat,,dialog aku  ngn atukkk bab nk pnjm fon,,''atok,, nk pnjm fon,,  nk  kol mk ,, phtostat ic tertinggl ,, "" hah,, aku kol mk ak plak ,mk ak tk agkt,, aku kol  abahh aku,, " heloo,, asslmualaikm(abah ak jwb fon),,ha,,
ika; abah2,, mk mne??
abah; ade tu,.npe ka?
ika; suh mk anta phtostt ic ikaa ,, skg ,,
abah; ktmne?
ika; depn skolaaa ,, SEKARANGG ,,!!!
bye ,,

hohohohohohohhohhohhohoo~~


okeyy dh abess cite pagipagi,, skg cite petang pulakk,,
ok.. ptg niy ak nk hang ngn gulegule aku,,, cm biase  laa kn,, umi,zira,bom..
huii ,  ptg2 pon  panass..tp tkpe ,, asl kn aku dpt kuaa ngn deme ,,lalalalalalalaaaa ,..
adoyyyy ,,~~cm mne aku nk mcj dieorgg niy ,, kdit fon pon tak de ,,
hahhh ,, okeyhh!! kaw diam!!!! haha,,
law jmpe kwn2 law tk ngate orgg tk sahh ,,,gelak2 cm org gilee,,,,,,,
ape gne lepak same2 law tk ckp ape2 kn,,,

kadangkadang aku suke maki n marahmarah kaw,,kadangkadang tu aku bg mcj nth pape kt kaw,,tpi aty aku tetp syg kn kawLOVE u awakawakk:))...




Wednesday, 15 February 2012

-->>>‎~* Wahai lelaki *~ Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu, •.♥• Jagalah dia dgn baik, •.♥• Kasihanilah dia, lindungilah dia, ... •.♥• Berilah kasih syg padanya, •.♥• Hargailah dia, •.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya, •.♥• Nasihatilah dia, •.♥• Bawalah dia ke jalan Allah, •.♥• Perbetulkan kesilapannya, •.♥• Bersabar dengannya, •.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya, •.♥• Jadi imam terbaik & redhalah padanya ~* moga dia menunggumu di syurga sebagai Bidadarimu *~ ^_^

!!!

HUhhh ,, sumpah ngantokk gilerr lahhh,, adoyyyy... !!


okeyyy awakawakawakk :PP
sumpahh arhh,, aku tk lehh tidoo ,,,bosan  lahhh ,.. malas nk mcj dye !!
hahhhh!!!!!!posingposing jap arhh ,,

^_^ KITT KATT

MY OREOO :))                                      

        
Nicollela Valerioo
                                         Ninie Hounston 
N A
Lysz Acixlehan
Fara Nafisha

                                                   dyla adnan 

Byyha Syahrudin
Byyha Syahrudin
Amisyaf Syamia